För administratörer
Mitt kontor
Administrera - Mitt kontor -> Ändra kontorets grunduppgifter
Här kan du:
- byta namn på kontoret, namnet som syns i svarta toppbalken
- ange det officiella namnet på din organisation
- ange faktureringsuppgifter till din organisation, för program och tjänster som ni betalar själva för
- välja faktureringskanal, dvs på vilket sätt ni vill få eventuella fakturor som Webbhuset skickar er
- ange FO-nummer eller registernummer, detta är obligatoriskt
Välj hur ni vill motta fakturor från Webbhuset
- E-post
Ni får ett e-postmeddelande med fakturan som en PDF-bilaga
- Post
Ni får ett brev per post med fakturan
- Nätfaktura
Gäller organisationer som har en nätfakturaoperatör och -adress. Privatpersoner kan inte ta emot nätfakturor.
FO-nummer och registernummer
Organisationsnummer är en obligatorisk faktureringsuppgift.
Organisationsnummer är också en obligatorisk uppgift för att kunna skicka medlemsfakturor från medlemsregistret.
I fältet "Register" väljer du "FO-nummer" eller "Registernummer" och i fältet "Org.nummer" fyller du i numret.
Känner du inte till din organisationsnummer hittar du dem här:
FO-nummer https://tietopalvelu.ytj.fi/yrityshaku.aspx?kielikoodi=2
Registernummer http://yhdistysrekisteri.prh.fi/othaku.htx?kieli=2&oskori=NEW