För administratörer

Mitt kontor

Administrera - Mitt kontor -> Ändra kontorets grunduppgifter

Här kan du:

  1. byta namn på kontoret, namnet som syns i svarta toppbalken
  2. ange det officiella namnet på din organisation
  3. ange faktureringsuppgifter till din organisation, för program och tjänster som ni betalar själva för
  4. välja faktureringskanal, dvs på vilket sätt ni vill få eventuella fakturor som Webbhuset skickar er
  5. ange FO-nummer eller registernummer, detta är obligatoriskt

 

Välj hur ni vill motta fakturor från Webbhuset

  1. E-post
    Ni får ett e-postmeddelande med fakturan som en PDF-bilaga
  2. Post
    Ni får ett brev per post med fakturan
  3. Nätfaktura
    Gäller organisationer som har en nätfakturaoperatör och -adress. Privatpersoner kan inte ta emot nätfakturor.

 

FO-nummer och registernummer

Organisationsnummer är en obligatorisk faktureringsuppgift.

Organisationsnummer är också en obligatorisk uppgift för att kunna skicka medlemsfakturor från medlemsregistret.

I fältet "Register" väljer du "FO-nummer" eller "Registernummer" och i fältet "Org.nummer" fyller du i numret.

Känner du inte till din organisationsnummer hittar du dem här:

FO-nummer https://tietopalvelu.ytj.fi/yrityshaku.aspx?kielikoodi=2

Registernummer http://yhdistysrekisteri.prh.fi/othaku.htx?kieli=2&oskori=NEW