Tillbaka

Granska status på e-post adresser

Läs här om vilka statusar som är möjliga för e-post adresser.

E-post adressers status

De status som e-postadressen i ett medlemskort i medlemsregistret kan ha är följande:

  • Obekräftad
    E-postadressen är obekräftad innan en bekräftelseförfrågan blivit skickad
  • Bekräftelse begärd
    E-postadressen har bekräftelse begärd när bekräftelseförfrågan blivit skickad
  • Bekräftad
    När mottagaren bekräftat sin adress kan man skicka utskick till e-postadressen
  • Problem (studsad)
    Ett meddelande till kortet har fått statusen studsat
  • Problem (spam)
    Ett meddelande till kortet har fått statusen spam
  • Problem (vill inte få utskick)
    Ett meddelande till kortet har fått statusen vill inte få utskick
  • Problem (blockerad)
    Ett meddelande till kortet har fått statusen blockerat
  • Problem (felaktig)
    Ett meddelande till kortet har fått statusen felaktig studsat

Problem med E-post adressers status

Alla e-postadresser som har ett problem-status bör tas bort eller ändras i medlemsregistret. När en e-postadress på ett medlemskort ändras kommer även deras status att nollställas och behöver således bekräftas på nytt.

 

E-postleverantörens status

Alla e-postmeddelanden kommer att skickas från samma avsändare och alla e-postadresser hanteras per adress hos leverantören inte per föreningen eller kontor. Det innebär att e-postadresser kan få ändrat status pga. andras utskick. Alla dessa statusar och kontroller är till för att hålla e-postregistret i skick och se till att meddelanden kommer fram.